woensdag 16 juli 2014

Verbruik elektra, gas en water

Sinds 2 weken ben ik bezig met het bijhouden van ons energieverbruik, gas verbruik en water verbruik. Ik zag dit op meerdere blogs al voorbij komen en had zelf geen flauw benul ervan hoe wij het doen.

We hebben in week 27 verbruikt
- elektriciteit     240 kwh
- gas                2.96 m3
- water             2.2 m3

In week 28 was het verbruik
- elektriciteit   82 kwh
- gas              2.61 m3
- water           1.8 m3


Het verschil in elektriciteit kan ik niet heel goed plaatsen. Ik let nu wel iets meer op met onnodige stekkers in het stopcontact. Ik ben benieuwd hoe het verbruik de aankomende weken zal zijn om daar een goed overzicht in te kunnen krijgen.
Qua waterverbruik snap ik het verschil wel. Ben minder in bad geweest de afgelopen week. Dat scheelt gelijk een hele hoop.

Houden jullie ook het verbruik bij?



1 opmerking:

  1. Ik hou ook mijn standen bij en 1 keer in de zoveel tijd plaats ik een excel-lijstje op mijn blog. Het is verschil in kwh tussen week 27en 28 is idd groot zeg, kan me niet voorstellen dat dat alleen van de onnodige stekkers is. Wacht maar als je een paar weken bezig bent, dan wordt het steeds makkelijker om schommelingen te herkennen (kerstboom, vakantie etc). We zitten nu op een gemiddeld verbruik van 50 kwh per week.

    BeantwoordenVerwijderen