dinsdag 2 september 2014

Mobiele telefoon

Het onderwerp minimaliseren is iets wat mijn aandacht heeft sinds langere tijd. Mijn mobiele telefoon is iets waar ik niet gelijk aan gedacht had tot ik een berichtje over het minimaliseren van je mobiele telefoon tegen kwam.








Ook ik kan mezelf wel verslaafd noemen aan mijn Iphone en daarop apps zoals whats-app en Facebook. Het gebruik van Whatsapp is iets wat in de afgelopen maand bij mij al drastisch is verminderd. Ik maakte teveel gebruik van contact in de digitale wereld en veel te weinig tijd voor contacten in de echte wereld. Deels uit angst, maar dat word juist groter door er aan toe te geven.
Het minder appen geeft al zoveel meer rust.

Maar de laatste tijd ben ik me ook steeds meer bewust van het "moeten"  checken van Facebook. Er staan dan vaak cijfers naast het appje waardoor ik toch echt "moet" gaan kijken. Dit neemt aardig wat tijd in beslag per dag wat ik bijvoorbeeld ook aan mijn blog zou kunnen besteden. Iets waar veel meer mijn hart ligt maar wat ik ook nog best spannend vind om te doen.
In het artikel dat ik las zat ook een link naar een pagina die gaat over het verwijderen van je Facebook app van je telefoon. Ik dacht; die is gek, dat doe je toch niet?
Maar na het lezen van het artikel dacht ik: waarom niet? Wat kan het voor kwaad. Als het niet bevalt staat de app er zo weer op dus; hopla; weg ermee.

En ik moet zeggen; ook dit geeft mij gelijk rust. Ik kan simpelweg nu niet meer makkelijk  Facebook checken en ontvang ook geen meldingen op mijn telefoon dat er nieuwe berichten zijn. De messenger had ik al eerder van mijn telefoon verwijderd omdat ik niet wil dat Facebook toegang heeft tot alles. Dus eigenlijk was deze stap minder moeilijk dan het in eerste instantie leek.

Ik ben benieuwd wie nog meer deze stap zou durven zetten of je dan ook de rust ervaart die ik beschrijf













Het artikel over het verwijderen van de Facebook app
om te lezen klik hier

De pagina waar ik het artikel over het minimaliseren van je mobiele telefoon op tegen kwam kun je lezen door op de link te klikken   om te lezen klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten