vrijdag 12 september 2014

Postcrossing

Sinds kort doe ik aan postcrossing. Iemand blij maken met een kaartje leek me erg leuk en zelf kaartjes uit verschillende landen ontvangen ook. Via een site op facebook hoorde ik voor het eerst over postcrossing en ontdekte dat er een aparte website voor is. klik hier




 Ik heb ondertussen een aantal kaarten verzonden en ook al drie mogen ontvangen. twee uit Duitsland en 1 uit Amerika
Ik heb bij mijn profiel vermeld staan dat ik erg dol ben op varkentjes en zoals jullie kunnen zien word daar rekening mee gehouden door de verzender.

Je kunt je gratis aan melden op de website. Hier kun je je profiel aanmaken en daarin jouw hobby's en interesses aangeven. Je kunt wanneer je maar wilt zeggen dat je een kaart wilt versturen en krijgt dan iemand toegewezen. Het adres van diegene met het profiel ontvang je vervolgens via e-mail. Ook krijg je een code die je op je kaartje moet schrijven. Zodra de ontvanger het kaartje heeft registreerd hij/zij door middel van diezelfde code het kaartje op de website en ontvang je een berichtje.



Er zit wel een maximum aan het aantal kaartjes dat je per keer mag versturen. In het begin zijn dit er vijf maar ik heb gehoord dat als je langer deelneemt dit aantal meer word.
Voor nu is het voor mij meer dan genoeg, want je moet wel op alle kaarten een zegel plakken voor buitenlandse post. 1 zegel kost ongeveer 1.05 euro
Dit vind ik nog wel meevallen maar het tikt natuurlijk wel aan naast de kaartjes die je aanschaft hiervoor.
Maar voor nu vind ik het een leuke hobby




Zijn er meer mensen die aan postcrossing doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten