dinsdag 16 september 2014

Schoonmaken make-up kwasten

Ik moet gelijk bekennen dat ik het veel te weinig doe; het schoonmaken van mijn make-up kwasten. Toch is het heel belangrijk dit regelmatig uit te  voeren. Waarom?



Het is om verschillende redenen belangrijk. Een aantal zijn:


  • Om de kleur uit te spoelen. Als jij een donkere oogschaduw hebt gebruikt en later een lichte oogschaduw gebruikt met dezelfde kwast, kan het zijn dat de lichte kleur niet mooi uitpakt, omdat deze kleur zich mengt met de donkere kleur die in de kwast is blijven hangen. Ook al veeg je de kwast af aan een tissue of wattenschijfje, er blijft altijd een restje kleur in zitten!
  • Er komen veel “vieze” dingen van je gezicht af die weer op je kwasten terecht komen. Denk hierbij aan o.a. bacteriĆ«n, huidschilfertjes, vet. De volgende dag gebruik je weer dezelfde, vieze, kwast die in aanraking komt met je make-up en daarna ook met je huid, waardoor je deze vieze dingen weer op je gezicht aanbrengt. Hierdoor kunnen puistjes ontstaan.
  • Als je een schone kwast gebruikt, wordt de make-up ook veel beter opgenomen door de kwast. Ook wordt de make-up dan beter verdeeld over je gezicht/oogleden.


Je kunt je kwasten op verschillende manieren schoonmaken. Met een milde shampoo, een speciale cleaner voor je make-up kwasten of met olijfolie en een desinfecterende zeep.
Hoe ik het doe kun je zien in het volgende filmpje.







1 opmerking:

  1. Leuk artikel, ik maak mijn kwasten ook veel te weing schoon, maar als ik ze reinig doe ik het met babyshampoo, dat werkt erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen