zaterdag 4 oktober 2014

Eetstoornis, gewicht, blegh





Ik ben nog herstellende van mijn eetstoornis. Na deeltijd behandeling en zelfs een opname gaat het inmiddels steeds beter. Ik ben dit jaar goed bezig met voldoende eten een normaal bewegingspatroon. Maar mijn lijf werkt niet mee. Ik blijf maar aankomen en zit veel te hoog nu qua gewicht. Niemand weet hoe lang dit zo doorgaat. Ooit zou mijn lijf moeten stabiliseren en dus stoppen met aankomen. Maar ga ik dat zelf aan kunnen? Ik ben al ver over mijn eigen grens en heb het gevoel nu aan een zijden draadje te hangen.

Nu is het volgende idee dat ik op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga, dat zijn er vijf, ik een half uur ga wandelen. En dan niet in een slakken tempo maar stevig door wandelen. Ik vind het vreselijk dat er dan een verplicht karakter aan hangt, ook omdat ik fibromyalgie heb. Mijn lijf voelt zo moe en pijnlijk dat ik voor mijn gevoel dat lichamelijk helemaal niet ga volhouden. 


Erg dubbel dus allemaal. Maar ik zal braaf doen wat er bedacht word en zie dan wel hoe het gaat lopen. Om een beetje bij te kunnen houden wat ik doe heb ik de runkeeper app. gedownload.
Ik liep 29.25 minuten, legde een afstand van 2.61 km af en ik verbrande 164 kcal.
Nu ga ik de komende week hetzelfde rondje lopen en kijken hoe ik het er dan van af breng. Misschien kan ik in dezelfde tijd iets verder lopen. En ik moet even wat muziek op mijn iPhone gooien zodat ik wat te luisteren heb onderweg. Ik zal af en toe een update plaatsen zodat ikzelf en ook jullie kunnen zien hoe het zich ontwikkeld.

4 opmerkingen:

  1. Heel veel succes, gewoon altijd positief blijven denken. Het gaat je zeker lukken om af te vallen en weer een gezond eet patroon te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, dit is best moeilijke materie..je hele lichaam is nog helemaal van de kaart en nu loop je hier tegen aan...dat is behoorlijk balen...Iets waar een verplicht kaartje aan hangt is natuurlijk nooit leuk en al helemaal niet als je lichaam niet meewerkt...de weg van herstel is behoorlijk moeilijk en onwijs lang, maar je komt er wel...zeker weten, je bent namelijk een heel sterke vrouw....
    Knuffel, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook hier erg bedankt Petra. Komende week komt er een update online. Is al weer veel veranderd

    BeantwoordenVerwijderen