maandag 29 december 2014

Terugblik 2014, vooruitblik 2015

Het einde van het jaar is in zicht. Een mooi moment om terug te blikken op het oude jaar en vooruit te kijken op het jaar dat gaat komen.

In juli van 2014 heb ik besloten het bloggen weer op te pakken. Na eerdere pogingen een blog bij te houden was ik nu vast besloten het vol te houden. Meestal ging ik voortvarend te werk maar verwijderde ik in een depressieve bui mijn blog toch weer. Ik kreeg naar mijn mening niet snel genoeg volgers en was dan van mening dat ik beter er mee kon stoppen.
Nu zit ik veel beter in mijn vel en blog ik met een ander doel; namelijk gewoon lekker schrijven omdat ik het leuk vind. Niet meer en niet minder. Ik merk dat ik het daardoor veel beter vol houd.
En wat blijkt: de volgers komen vanzelf.

Waarmee ik het mijzelf ook moeilijk maakte was dat ik bij eerdere blogs dagelijks upload wat gewoon niet op lange termijn haalbaar was voor mij. Nu upload ik 2 artikelen per week en 1 keer per week een quote. Hiermee werk ik een week in het voren en dit is prima vol te houden. Soms heb ik zoveel inspiratie dat ik zelfs wat langer in het voren werk en er zijn ook weken dat ik nogal inspiratieloos ben en alles op de laatste snik gaat. Maar ook dat hoort erbij.

Voor het jaar 2015 is mijn doel om lekker door te gaan zoals ik nu doe. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe foto camera zodat ik daar ook meer mee kan gaan doen. De camera die ik nu heb doet het op zich prima maar daar kan ik niet mee doen wat ik graag zou willen.
Foto's is ook iets waar ik nog meer rust in moet gaan vinden. Mezelf meer tijd voor moet gaan gunnen om ermee aan de slag te gaan. De masterclass die ik gevolgd heb die ik gevolgd heb heeft me daar al mee op weg geholpen, en nu moet ik er zelf mee aan de slag.

Persoonlijk is mijn leven al een stuk meer op de rit dan ooit geweest. Gelukkig krijg ik daar nog steeds hulp bij en dat zal ik ook nodig blijven hebben. Met die hulp en samen met mijn gezin ben ik ervan overtuigd dat het leven fijn zal zijn.






4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het een stuk beter met je gaat! Leuk om te horen :) Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goed 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim en het vergt niet té veel. Succes verder :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak is gewoon fijner om gewoon de dingen lekker in je eigen tempo te doen, dan gaat het vaak beter en is het veel makkelijker vol te houden...fijne jaarwisseling, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je ervan overtuigd bent dat het leven fijn zal zijn :-)
    Goede jaarwisseling en een gelukkig 2015 met je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen