maandag 12 januari 2015

Minimaliseren

Zo, na de feestdagen vind ik het weer tijd eens kritisch te kijken naar alle spullen die onnodig in ons huis liggen. Wat ligt er maar te liggen en kan het huis uit? Wat kan echt weg? Wat is troep? Wat verdient een nieuw huis? Wat moeten we echt gaan gebruiken?

Voorheen gebruikte ik de wereld aan notitieboekjes. Zes tegelijk was geen uitzondering. Sinds kort heb ik 2 planners waar ik alles in opschrijf. Notitieboekjes zijn nu dus niet meer nodig. Maar weggooien is zonde. Ik ga dus alle notitieboekjes verzamelen, leeghalen, in een doos doen en bewaren tot koningsdag voor de verkoop. Misschien verdienen we er dan nog een kleinigheidje aan voor de vakantie.

Ook mijn kleding kast is weer toe aan een opruimbeurt. Net als die van mijn man. Eens zien wat daar allemaal uit naar voren komt. De kledingkasten van de kinderen zijn over drie maand pas aan de beurt als het weer tijd is om de kleding te wisselen.
Deze maand ga ik het qua tijd niet redden om onze kledingkasten op te ruimen, maar in februari komen die boven aan mijn prioriteiten lijstje te staan.

Wat ik al wel gedaan heb is de kamers van de kinderen een uitgebreide opruimbeurt gegeven evenals onze computer annex hobbykamer. Daar zijn in totaal drie vuilniszakken vol met spullen uit gekomen. Een aantal dingen konden in de verkoop, een aantal dingen naar de verkoop en het restant in de grijze container.
Een heerlijk gevoel vind ik dat. Het begin van het jaar opgeruimd beginnen. Spullen eruit in plaats van spullen erin.

Zijn jullie ook aan het opruimen?

1 opmerking:

  1. Yep ik ben er ook mee bezig! Ben zelfs momenteel bezig wat kleding op Marktplaats te verkopen :)

    BeantwoordenVerwijderen