maandag 2 februari 2015

Hoe gaat het minimaliseren

Een maandje terug plaatste ik een berichtje over minimaliseren. Als je dat hebt gemist kun je even hier klikken om het alsnog te lezen. Het leek me leuk nu een update te plaatsen hoe het gaat.

Ik heb als eerst weer aardig wat kleding opgeruimd. Vooral uit mijn eigen kleding kast dit keer. Er lag zoveel kleding in wat ik nooit aantrok. Leuke kastvulling, maar zo zonde. Dus alles eruit gehaald, gekeken wat ik echt aantrek. Wat ik niet draag maar nog prima is in de kledingbak gedaan. Opgeruimd staat netjes.







Een leuk project wat nu op de planning staat is het uitzoeken van mijn nagellak. Ik heb meer dan 150 flesjes en ik wil daar fors in gaan minderen. Maar dat gaat een leuk klusje worden. Mochten er mensen interesse hebben, laat maar een reactie achter met je email adres.

Ook heb ik op zolder het een en ander opgeruimd. Er lag nog wat speelgoed waar niks meer mee gedaan werd. Dit heb ik weggegeven aan een gezin waar er nog wel gespeeld mee ging worden. Twee gezinnen blij, wat wil je nog meer!

De kamer van de jongste ben ik zelfs nog een keer bij langs gegaan.We zijn nu goed aan het kijken wat echt speelgoed is waar ze mee speelt. Al haar lego, wat bijna allemaal uitelkaar ligt, zijn we nu aan het sorteren, zodat het straks weer inelkaar gezet kan worden. Dan kan ze er lekker mee spelen. Ze heeft best veel ervan en vind het nog steeds hardstikke leuk. Nu is het alleen erg onoverzichtelijk en vooral een puinhoop. Waar ze niet meer mee speelt moeten we verdelen in wat verkoopbaar is en wat gedoneerd kan worden. Als het nog te verkopen is gaan we dat doen en kan ze het geld opsparen. De rest brengen we naar de kringloop.
In april is ze jarig en ze heeft gelukkig dit keer wat duurdere dingen die ze hebben wil en wat niet onder de categorie speelgoed valt. O.a. een fotocamera. Een prima keus wat mij betreft.

Beetje bij beetje raakt het steeds meer opgeruimd hier in huis. Heerlijk! Voor het oog is het altijd opgeruimd, maar wetend dat ook alle laatjes, bakken, kasten e.d. straks opgeruimd zijn is nog fijner!.
Hoe gaat het bij jullie?

3 opmerkingen:

  1. Lekker bezig buuf. Leuk dit zo te lezen. Wij hebben ook het eea naar de voedselbank gebracht. Bewaren neemt vaak veel ruimte in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb in het weekend flink opgeruimd en dingen weg gedaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doordat ik momenteel op stage ben en alleen weekends thuis ben staat het bij mij momenteel even op een laag pitje. Jij bent in ieder geval goed bezig geweest! :)

    BeantwoordenVerwijderen