maandag 23 maart 2015

Botonical: rose water skin spray

Onlangs mocht ik de Botanical rose water skin spray testen via de blog van Kim Buining. Haar verslag hiervan kun je hier lezen.
Aangezien ik erg te spreken ben over het product besloot ik ook een review op mijn eigen blog te plaatsen. Lees je mee?
















Voor het testen van dit product had ik nog nooit gehoord van Botanical Beauty. Botanical Beauty is opgericht in 2009 en gevestigd op familielandgoed Noordenhoek in het pittoreske Betuwse dorpje Deil aan de rivier de Linge.
Oprichter is Catharine van Everdingen-Chorus, daarin ondersteund door Jeanette van den Berg.

De rose water skin spray is een biologische rozenhydrolaat. Dit wil zeggen dat het gedestileerd water is dat overblijft bij het winnen van etherische olie. Ze bevatten nog resten vluchtige bestanddelen van de plant.
Rozen hydrolaat wordt vooral bij de verzorging van de gezichtshuid. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken als:
- Aftershave
- Als kompres op het voorhoofd bij koortsige kinderen
- hulp bij wond uitwassingen, aambeien en puisten.
- toevoeging aan het water van een babybadje. Het werkt verzachtend en verzorgend

Het product is zelfs eetbaar. Het verlicht nervositeit en mentale spanningen. Het is heerlijk in zoete desserts en gebak, maar ook lekker in een kopje koffie.

Ik heb het product gebruikt als gezichtstoner. Eerst reinig ik mijn gezicht met mijn normale make-up remover. Daarna breng ik de skin spray aan op een wattenschijfje en ga hiermee over mijn gezicht. Het geeft een heerlijk fris gevoel, verwijderd laatste viezigheden. Daarna voelt mijn huid zacht en trekt het niet. Persoonlijk vind ik de geur wel wat te sterk van het product maar die vervliegt vrij snel na het aanbrengen.

Het product is hier te bestellen. Voor 250ml betaal je 18,95

1 opmerking:

  1. Ik heb ook nog nooit van het merk gehoord, het klinkt wel erg intressant....

    BeantwoordenVerwijderen