vrijdag 27 maart 2015

Hoe gaat het nu met afvallen?

bron
Inmiddels zijn we alweer een aantal week verder en ik vond het wel tijd voor een update.
Op dit moment ben ik 9 kg afgevallen en 14 cm buikomvang kwijt. Dit had ik nooit durven dromen. Het "dieet" voelt steeds natuurlijker en gaat met de dag makkelijker. Het is een nieuwe leefstijl geworden en mijn lijf is gewend aan de eetmomenten en hoeveelheden die ik nu hanteer.

Ik bleek wel een beetje te streng voor mezelf en mag lightproducten wel hebben. Dus nu trakteer ik mezelf af en toe op 2 bolletjes light slagroomijs van Hertog met wat gesmolten chocolade met 85% cacao. Echte verwennerij nadat ik een tijd niks lekkers heb gehad.

Ook was ik blij te horen dat er inmiddels een groot overleg is tussen diverse dietisten in het noorden. Op deze wijze komt er meer aandacht voor insuline resistentie en kan het eerder gediagnosticeerd worden. Dat scheelt een hoop spanning voor mensen die eraan lijden en het is vrij simpel op te lossen. Ook moet het taboe op light producten in een eetstoorniskliniek worden doorbroken. Ja, er zijn genoeg mensen met een eetstoornis die deze producten willen gebruiken vanuit de eetstoornis gezien, maar er zijn ook genoeg mensen die deze producten beter wel kunnen gebruiken. Juist omdat het geen schommeling in hun insuline spiegel zal geven. Daardoor voel je je stabieler en is er minder kans op eetbuien.

Inmiddels ben ik erg benieuwd waar mijn lijf op zal gaan stabiliseren. Het gewicht waar ik nu op zit is voor mij psychisch een stuk acceptabeler. Neemt niet weg dat er van mij nog wel een paar kilootjes af mogen. Mocht dit niet gebeuren is het ook prima. "nadeel" van afvallen is dat kleding nu te groot is en ik dus moet gaan shoppen. Al eerder zagen jullie een outfit voorbij komen op mijn blog en ik denk dat dit de komende tijd wel vaker zal gebeuren :)

Over een tijdje zal ik wederom een update plaatsen van mijn proces.

3 opmerkingen: