maandag 9 maart 2015

Zelf groente kweken

De moestuintjes van Albert Heijn zijn een enorme hype. Maar helaas voor mijn meiden hebben wij bij ons in het dorp geen Albert Heijn en dus kom ik ook niet zo makkelijk aan de moestuintjes.
Gelukkig heb ik al een aantal jaar een klein kweekkastje en die heb ik dus weer tevoorschijn getoverd. Bij de Action kun je diverse zaadjes kopen. Van groentes, fruit, kruiden. Nog wat tuinaarde erbij en we konden aan de slag.

Inmiddels komen de eerste plantjes al boven. De komkommer wipt zich zelfs helemaal uit de aarde, dus die kunnen al gauw in een wat grotere pot staan.
Zodra de plantjes sterk genoeg zijn en het buiten wat warmer is zetten we alles in de tuin.


Nu wachten tot het helemaal klaar is en dan kunnen we heerlijk genieten van onze eigen gekweekte groente en fruit.
Heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om dat alles te zien hé? Hier komen ook de eerste tomatenplantjes piepen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Mijn moeder is ook een moestuintje begonnen en we eten er regelmatig van

    BeantwoordenVerwijderen