vrijdag 24 april 2015

Naar de sauna

Vandaag een artikel over een hele leuke manier van ontspannen. Naar de sauna gaan!
Voor mij de beste manier om te ontspannen. Helemaal niks hoeven, lekker af  en toe de warmte in, afgewisseld met liggen op een ligbedje en een heerlijk drankje.

Wat doet een sauna eigenlijk voor je lichaam?
Door de hoge temperatuur in een sauna gaan de huidporien open en komen de zweetklieren in actie.Ook gaan je bloedvaten zich verwijden. Je gaat zweten en dat vocht word uit het bloed onttrokken. Dit heeft als gevolg dat de bloeddruk wat zal dalen
Per sauna bezoek verlies je tussen de halve en anderhalve liter vocht. Daarnaast verlies je ook achtergebleven melkzuren. Je lichaam word dus eigenlijk schoongespoeld. Daarom is het ook heel goed om zo nu en dan naar de sauna toe te gaan

Gewicht verliezen lukt niet door naar de sauna te gaan. Je verliest namelijk alleen vocht en dat vul je weer aan d.m.v. drinken.
Een sauna bezoek:

  • Heeft effect op de stofwisseling
  • Biedt ondersteuning van de afvoer van toxinen
  • Zorgt voor afscheiding van vochtophoping in het weefsel, oedeem
  • Heeft effect op de spijsvertering
  • Ondersteunt een regelmatige darmwerking
  • Vermindert de neiging tot verkramping van maag en darmen


Welke sauna is mijn favoriet?
Mijn favoriete sauna is de Veluwse bron.
Het ziet er zeer netjes uit, het personeel is vriendelijk en je kunt er heerlijk eten.
Er zijn veel diverse sauna's te vinden, een zwembad, een zoutwaterbad en meerdere bubbelbaden. De sauna beschikt zelfs over een meer waarin je kunt afkoelen na een opgieting.
Hier heen gaan is voor mij echt een dagje vakantie. Even helemaal in een andere wereld, uit de hectiek van alle dag.

Gaan jullie wel eens naar de sauna? Welke sauna is jouw favoriet?



1 opmerking:

  1. Heerlijk! Ik kan ook heel erg genieten van een dagje naar de spa. Helaas doe ik dat echt veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen