vrijdag 30 januari 2015

Geocachen in Polen

Mijn man en ik zijn van 24 t/m 27 januari samen naar Polen geweest om te geocachen. Benieuwd hoe we het hebben gehad? Lees dan gauw verder

We vlogen zaterdag 24 januari vanaf vliegveld Eelde met Wizz air. Dit was onze eerste keer van zowel vliegveld Eelde als met Wizz air en over beide zijn we niet heel erg enthousiast. Het was goedkoop en wel schoon maar verder niet bijzonder. We hadden op de heenreis anderhalf uur vertraging en je hebt op het vliegveld echt helemaal niks dus dan duurt wachten lang. Gelukkig hebben we altijd een hoop lol met ons twee dus ons humeur had er niet onder te lijden. Om 18.30 vertrokken we uiteindelijk vanaf Eelde naar Gdansk waar we een goed uur later aankwamen.
Het vliegveld in Gdansk was een stuk groter dan we van te voren hadden verwacht. Er is een hoop nieuwbouw daar en alles stond goed aangegeven. In nederland hadden we al een huurauto gereserveerd. Na even te hebben gevraagd hadden we de verhuurbalie gevonden en zonder weinig oponthoud hadden we de huurauto in ons bezit en konden we vertrekken naar ons hotel. Het was een half uurtje rijden en met behulp van de TomTom hadden we ook die zo gevonden.

We verbleven in ook wederom een vrij nieuw Golden Tulip hotel. Erg netjes met zelfs een klein zwembad en sauna. Elke ochtend konden we genieten van een ontbijt buffet dus we vertrokken met een goed gevulde buik. De mensen in Polen vonden we niet super vriendelijk maar het personeel van het hotel was dit wel gelukkig. Een echte aanrader mocht je ook eens naar Polen toe gaan en om de prijs hoef je het niet te laten
We waren twee volle dagen aanwezig in Polen en hebben die ook gebruikt voor het geocachen. Om 9.30 vertrokken we uit het hotel en rond 22.30 kwamen we weer terug. Tussendoor gingen we dan alleen wat eten maar verder waren we alleen maar aan het cachen. We hadden in de planning om fietsen te huren aangezien een aantal caches het best te doen waren per fiets maar dit is in deze tijd van het jaar erg lastig in Polen. De meeste fietsverhuur vind plaats in de zomer. Dit hebben we dus op den duur maar opgegeven aangezien het teveel tijd ging kosten. Sommige plekken waren met de auto gewoon niet goed bereikbaar. Ook waren er een paar caches alleen bereikbaar per kano, oeps; niet goed bekeken. Een enkele cache bleek niet meer te bestaan omdat het nu een bouw terrein was. Toch hebben we zo'n 25 caches op naam bij kunnen schrijven. Een mooie score. Het is best lastig zoeken als je niet op je telefoon kan meezoeken bij de hints, omschrijvingen van anderen. We moesten het puur doen met ons GPS systeem. Wat het ook lastig maakte was de sneeuw. Maar het was heerlijk genieten. Lekker samen de hele dag buiten. Geen ontvangst met je mobiele telefoon dus je hoefde er ook niet op te kijken. Alleen maar bezig zijn met het vinden van de caches en zo nu en dan op zoek naar wat eten en drinken. Even alleen maar met elkaar zijn. Heerlijk!

1. Dat geocoaching lijkt me leuk! Ik heb het nog niet gedaan maar heb wel zo'n app er voor.