maandag 2 maart 2015

Sporten/Bewegen

Iets waar ik eigenlijk nog nooit over heb geschreven maar wat ik wel elke week doe is sporten. En ik vind het ook heel leuk om te doen. Dus vandaag maar eens een artikel erover.

Twee keer in de week ben ik in de sportschool te vinden voor een rondje fitniss. 1x in de week doe ik aan sh'bam. Het is een heerlijke uitlaatklep en biedt ontspanning. Even met niks anders bezig dan het sporten. Mijn hoofd is nadien helemaal leeg.

Even voor wie niet weet wat sh'bam is: Het is een work-out voor je hele lichaam door eenvoudige dansbewegingen op bekende hits van nu. Daarnaast zijn de choreografieën iets makkelijker te begrijpen dan bijv. bij zumba.  Het is wel een intensieve work-out.

Naast het reguliere sporten doe ik op dit moment nog meer. Ik oefen met een dansgroep voor een optreden in april. In juni ga ik met mijn jongste dochter meelopen met de ladiesrun; 2,5 km hardlopen voor het goede doel en als klap op de vuurpijl ga ik het laatste weekend van september voor de tweede keer meelopen met de Tocht om de Noord. Pittig is dat wel. In 1 weekend 80km wandelen. Maar wat een kick als je het hebt volbracht.

Al met al heel wat beweging dus. Dit moet ik wel goed afwisselen met voldoende rust. Voor iedereen is dit belangrijk maar door mijn fibromyalgie moet ik hier extra op letten. Doe ik dit niet dan gaat mijn lijf me tegen werken en kan ik helemaal niks meer. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De komende tijd begin ik al met oefenen voor de Tocht om de Noord en ik denk dat ik zo nu en dan hierover wel een update plaats op mijn blog. En natuurlijk komt er na het bewuste weekend een uitgebreid artikel online hoe ik het heb ervaren dit jaar.

Sporten jullie ook? en zo ja wat doe je dan?







1 opmerking:

  1. jazeker! Als fanatiek sporthater loop ik desondanks 6 keer per week hard. Ik snap het zelf niet....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen