donderdag 11 september 2014

Breekbare en broze nagels.


Aangezien mijn nagels in slechte conditie zijn ben ik op zoek gegaan naar informatie over nagels en middelen om dit te verbeteren. 



Je nagels beschermen de zenuwuiteinden in de toppen van je vingers. Je nagels groeien ongeveer 2 tot 3 mm per maand. 
Het gedeelte van de nagel dat je ziet heet een nagelplaat en bestaat uit 3 lagen.
  • Hoornlaag (schubbenlaag), is de bovenste laag die bij uitdroging loskomt. Ook wel splijtende nagels genoemd.
  • Keratinelaag (sponslaag), neemt alle voedingsstoffen op en houdt vocht en vet vast.
  • Epitheellaag (onderste laag), is de bevestigingslaag van de nagelwal. Deze bevindt zich aan de zijkant van de nagelplaat.
Het is niet slim om je nagels te knippen aangezien je dan meer risico hebt op inscheuren. Beter kun je met een groffe vijl je nagels inkorten.
Wat ook kan helpen is om nagellak remover zonder acceton te gebruiken. Het verwijderd dan iets moeilijker de nagellak maar het is minder agressief dan gebruik van acceton.

                                                                                                       
Ik eet nu al langere tijd gezond en dat helpt al wel een beetje maar toch blijven ze erg breekbaar en groeien ze niet heel snel.
Ik gebruik al een tijdje de lemony flutter van Lush voor mijn nagelriemen. Meestal masseer ik dit in op mijn nagelriemen voor ik ga slapen. 




Sinds kort ben ik nu begonnen met het gebruiken van de nailhardener extra strong van kruidvat eigenmerk. Wat zij zeggen op hun site over de nagelverharder: 


Kruidvat Nail Care Extra Strong Nagelverharder geeft je nagels langdurig een glanzend en verzorgd effect. Het UV-filter in de verharder beschermt je nagels tegen verkleuring door UV-straling.

Hoe gebruik ik Kruidvat Nail Care Extra Strong Nagelverharder?
-Dag 1: breng de eerste laag nagelverharder aan op je schone, droge nagels. Laat de   verharder goed drogen.
-Dag 2: breng de tweede laag aan. 
                              -Dag 3: verwijder je de oude lagen en breng weer een nieuwe laag aan.
                             Je kunt de nagelverharder als kuur 2 tot 3 keer per jaar gedurende 2 weken                                            gebruiken. Bescherm je nagelriemen tijdens het gebruik met een vette crème.






Over een aantal week zal ik mijn ervaring met jullie delen. Wat doen jullie aan nagelverzorging?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten