vrijdag 24 oktober 2014

Heerlijk dagje uit

Voor mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin een uitje naar de sauna cadeau inclusief overnachting. Benieuwd wat ik er van vond?



Vrijdag avond reden we rond half 7 naar Midwolda. Dit ligt in het noorden van Nederland en voor mij een half uurtje rijden.
In deze kamer sliepen we
Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en naar onze kamer gebracht. Niet heel groot, maar ontzettend sfeervol.
Zoals je op de foto wel een beetje kunt zien zie je echt de oude muren van de boerderij incl. de bijbehorende ramen.



We hebben ons gelijk omgekleed en zijn heerlijk in een paar sauna's geweest.
Ik was blij verrast toen er nog een opgieting gepland stond. Sinds ik dit ontdekt heb is het mijn favoriete onderdeel van de sauna. De opgieting hier gebeurd in 2 delen van elk ongeveer 7 minuten. Na het eerste stuk gingen we even aan de buitenlucht koelen en kregen we een stukje fruit.
Na het tweede deel kregen we een heerlijk fruit drankje en kon je koelen door middel van het dompelbad. Aangezien mijn spieren dit niet aan kunnen koos ik wederom voor de buitenlucht en een koele douche.


Dit is de relax ruimte
Na nog even te hebben gezwommen zijn we in de relaxruimte neergestreken met een borrel. Zoals je op de foto kunt zien staan er allemaal banken met heerlijke kussens erin. Er liggen tijdschriften en er is een tv. Relaxen is dus echt heel makkelijk hier



We hebben heerlijk gekletst en na een tijdje dit voortgezet op onze kamer. Rond de klok van 02.00 uur zijn we toch maar gaan slapen.

De volgende ochtend rustig aan wakker geworden en een heerlijk ontbijt gehad. Dit kon in het voorste gedeelte van de boerderij.
Hierna weer terug gegaan naar onze kamer en alvast  wat spulletjes bij elkaar gezocht. Om 11.30 ging het sauna gedeelte weer open waar we dan ook tot 16.30 gebruik van hebben gemaakt.
Toen gedoucht en afgesloten met wederom een borrel. Nadat we onze spullen naar de auto hadden gebracht en hadden afgerekend was het toch echt tijd om huiswaarts te gaan.

Ik heb in elk geval genoten en kom nog een keer weer terug. De gastheer en gastvrouw zijn ontzettend vriendelijk en geven een welkom gevoel. Mochten jullie ook enthousiast geworden zijn: klik hier om naar de website te gaan.
Hebben jullie nog een sauna waar ik echt eens heen zou moeten gaan? Laat het me weten in de reacties.

5 opmerkingen:

  1. Ah wat klinkt dit heerlijk, ik wil ook! Ik ga nooit echt naar de sauna dus kan je niet iets aanraden. Ik zou nog wel graag een keer naar Spa Zuiver willen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker wezen relaxen dus! De Waterlelie in Zevenhuizen is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om er eventjes uit te zijn geweest samen, zelf ben ik nog nooit bij zoiets geweest, maar ik zou dat binnenkort best eens willen doen, het lijkt mij heerlijk...leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh dat klinkt heerlijk! Wat lief van die vriendin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk! Ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan

    BeantwoordenVerwijderen