donderdag 16 oktober 2014

Update 2: by nothing Challenge/ Buy nothing new

We zijn weer een week verder dus hierbij weer een update hoe het gaat.

Ik vind het per week lastiger worden merk ik. De winkels barsten van de aanbiedingen en ook in mijn e-mail komt de ene naar de andere aanbieding voorbij.
Toch is het qua periode voor ons wel een juiste gezien alle extra dingen die betaald moeten worden. Deze betalingen schrijf ik nu direct op zodat ik volgend jaar nog beter voorbereid in deze periode. Echt wat extra overhouden gaat er niet inzitten deze maand gezien alle extra nota's, maar dat zal in de volgende maand wel anders zijn.

Via marktplaats ben ik alvast wat sinterklaas cadeautjes aan het opscharrelen. Dit vind ik altijd een fijne manier. Vaak genoeg staan er nagenoeg nieuwe dingen op waar je dan veel minder voor betaald. Hierdoor is het makkelijker binnen het bedachte budget te blijven voor de decembermaand. Ook vind ik het aanschaffen van de cadeautjes over een ruimere periode fijner omdat ik dan niet op het allerlaatste moment er achter aan hoef. Stress als dingen dan moeilijker verkrijgbaar zijn, blegh. Nu doe ik alles op mijn gemak en neem de tijd om te kijken waar ik het voor het minste geld kan krijgen.

Het niets kopen geeft me wel een goed gevoel merk ik. Het feit dat mijn wilskracht sterker is dan de drang om een bepaald product in mijn bezit te krijgen.
Beetje bij beetje zoek ik hier in huis kastjes uit en kom dan van alles tegen waar ik het bestaan niet meer van wist. Hierdoor blijkt dan weer dat ik helemaal niets nieuws nodig heb omdat ik een soort gelijk iets al in mijn bezit heb. Dat geeft nog meer een "boost"om vol te houden.

Voorlopig houd ik het nog wel even vol.

2 opmerkingen:

  1. Goed om te lezen dat het zo goed verloopt....tja het is inderdaad handig als je weet wat er aan gaat komen volgens jaar en ook wanneer het er aan gaat komen, dan kan je er echt een beetje meer rekening mee houden en dat geeft extra rust in je leven ( tenminste bij mij wel )...groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft lastig he. Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk op te maken. Zo bespaar je snel een hoop omdat je bewuster leert leven. Tot morgen xx

    BeantwoordenVerwijderen